Min hissdröm blev sann :-(

 

 

Brukar ibland drömma på natten att jag åker hiss. Trycker då på knappen till den våningen jag ska till. Men så åker hissen bara förbi där jag ska gå av hissen och sen så fortsätter hissen upp/ner för våningar som annars inte finns. Dolda/hemliga våningar då. Och knapparna brukar inte funka. Så man bara åker där upp/ner.

Oftast handlar det om hissen i mitt hus. Men har även drömt samma sak som hissarna på Helsingborgs lasarett. Drömde det senast i helgen. Drömde att jag och en kompis skulle åka till våning 4 eller 5 på sjukhuset. Men istället så fortsatte hissen bara uppåt för dolda/hemliga våningar. Och knapparna funkade inte. Och sen så åkte hissen ner för en massa våningar. Utan att stanna.

Har då varje gång när jag har vaknat varit glad att det bara är en dröm. Tills idag!!!!

Jag och min
kompis skulle besöka vår kompis idag på Helsingborgs lasarett. Vi åkte med en av de stora
hissarna som även är en sänghiss från entréplan. Vi skulle åkt till vån 5, som är den sista våningen, men hissen stannade
inte och hissknapparna funkade inte. Vi trodde att vi skulle komma ner igen, eftersom någon tryckte på nån hissknapp någonstans. Men istället för att åka ner åkte vi upp! Och såg på den lilla digitala tavlan i hissen att det stod 6. Och min kompis sa: Vadå våning 6? Så vi hamnade på våningen nr 6 som tydligen är hemlig :-) Men vi kom till rätt våning sen! Eftersom det kom in två vaktmästare. Så de släppte av oss på vån 5, så då fick vi ta sängvägen istället för att komma till hisshallen. Våning 6 går tydligen upp till taket på lasarett. Är tydligen ett litet hus där. Tror att det finns helikopterplatta på taket.

Förhoppningsvis kommer jag inte att åka hissar där hus har hemliga/dolda våningar. Hoppas bara att det kommer att ske i mina drömmar i fortsättningen och inte i verkligheten igen.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0